Monday, June 29, 2009

kejuruteraan kaca

aku minat kamera. kamera itu masyuk. setiap kamera mesti ada kanta dan kanta adalah hasil dari kejuruteraan kaca yang menakjubkan. dewasa kini makhluk mana yang tak suka kamera. tak kesahlah kamera itu samada kompak, prosumer, DSLR, lomography mahupun Hasselblad barangkali. aku minat sebab arwah bapak aku dulu ada film SLR (Nikon F55 kalau tak silap modelnya) dan dari situlah bertitik tolak minat dalam hobi penggambaran walaupun tidak pernah mencuba itu Nikon F55. Setelah sudah bekerja dan ada duit sedikit, aku pon terus menyambar Nikon D60 dan terus gile bergambar sekejap. Kerjaya yang mencabar dan sibuk membuatkan masa mencemburui aku. Kekurangan subjek untuk difotograf dan kerja yang amat banyak membuatkan D60 aku sedikit berhabuk. Tapi aku tidak berputus asa malah sudah mula membuat perancangan untuk memiliki D90 plak walaupun shutter count D60 tak sampai pon 10k. Haha. kadang-kadang aku rasa aku nih suka mengumpul koleksi KAMERA dan bukan minat kepada berfotografi.

hah ni lah sedikit koleksi gambar2 yg berjaya ditangkap dan diolah sewaktu masa tidak cemburu.

mosque1

DSC_0233_edited-1 3

aina b&w

11-550x365

3666948079_73f2403961

1

DSC_0078_edited-1_fhdr 4

1 comment:

sulongbikung said...

pergh...
lawo ar tu beb!