Thursday, August 13, 2009

game over

tamat.

maybe ini jalan terbaik.

untuk segala kekusutan dan kecelaruan.

dari pelangi and promise :

benar kata orang, sekiranya kamu menyintai dia. lepaskan dia bersama dengan cinta-cinta dia yang bisa buatkan dia gembira untuk selamanya. sekiranya nanti saat dia pulang kepada kamu. dan itulah jodoh kamu.

jangan rosakkan perhubungan orang lain yang sedia ada. dan bagaimana pula kalau orang lain mahu merosakkan perhubungan kamu nanti (tapi kalau hubungan itu yang sendiri sudah rosak bagaimana ?).

setelah difikirkan. ada benar juga kata-kata itu. dunia ini pembalasan boleh didapati dalam sekelip mata. sekejap kita merasa bahagia dan sekejap lagi kita merasa kesedihannya pula. hidup ini macam bola.

aku pun tidak pasti adakah keputusan ini betul ataupun salah.

adakah aku bersalah kerana menyintai dia? adakah aku yang berdosa kerana ingin meruntuhkan kebahagiaan orang lain?


sekiranya aku bertanya kepada kewarasan hati. tentu saja ada jawapan-jawapan sinikal dan sadis yang akan aku temui.

bagaimana pula dengan rasa; kenapa perlu aku fikirkan tentang kebahagiaan orang lain sedangkan hati aku bersandiwara jiwa-jiwa luka.

2 comments:

zakirah said...

encik kuda laut, sungguh rumit kisah anda. bersabarlah ye.

ps: kenapa sudah lama tidak berYM?
temanlah saya di ofis.

kudalaut said...

saya ada lah ...
saya sentiasa berYM ...
kadang2 saya saje jd invisible
just buzz saje !