Wednesday, August 5, 2009

ultraman gaia

pagi tadi aku bosan.

aku nak tengok discovery channel.

tapi anak buah perempuan (ya perempuan) aku merengek2 nak tengok cerita ultraman gaia di saluran enam satu satu (tiada ciri-ciri kewanitaan timur langsung.haishh)

maka aku ikut sama menonton ultraman gaia di saluran enam satu satu.

plot macam biasa, raksasa muncul, ultraman seronok membelasah raksasa, tiba-tiba ultraman jadi macam tak power dan kena belasah oleh raksasa (masa ini lampu penunjuk di dada ultraman bertukar merah) dan tiba-tiba juga ultraman mendapat sokongan moral tambahan, raksasa dibelasah kembali dan gerakan menghapus terakhir oleh ultraman (kebiasaannya dengan pancaran laser yang keluar hasil silangan tangan).

then tiba-tiba aku berfikir.

berapa ramai ah agaknya rakyat jelata yang menemui ajal di sebalik kehancuran bangunan-bangunan semasa pertempuran sengit berlaku antara ultraman dan raksasa tadi ?

kesian.

gaia1-l

No comments: